Wycieczka do Torunia

Dnia 13 czerwca 2023r. o godz.7.00 uczniowie klas 2a, 2b i 3 wraz z wychowawczyniami p. Krystyną Kurowską, p.Małgorzatą Nawratil, p.Grażyną Stępień oraz p. Grażyną Siłką ruszyli na autokarową wycieczkę do Torunia.

Realizację programu rozpoczęliśmy od Teatru Baj Pomorski ze wspaniałym spektaklem „Kapelusz Pani Wrony”. Potem podziwialiśmy Wisłę, ruiny zamku krzyżackiego, bramy, baszty, kamienice, aż dotarliśmy do Krzywej Wieży. Następnie zwiedziliśmy Dom Mikołaja Kopernika. Głodni udaliśmy się do McDonald`s. Tłum dzieci szkolnych był ogromny, ale z pomocą przyszli nam rodzice Oli Dymińskiej, z którymi spotkaliśmy się w Toruniu (rano dojechali pociągiem wraz z Olą). Pełni sił podziwialiśmy Rynek Staromiejski. Widzieliśmy gmach Ratusza Stromiejskiego, pomnik Mikołaja Kopernika, Kamienicę Pod Gwiazdą, fontannę Flisaka (legendę o flisaku poznaliśmy dzień wcześniej w szkole), figurę osła pręgierza (nawiązuje do stosowanych w dawnym Toruniu kar za przewinienia wymierzane żołnierzom toruńskich sił zbrojnych). Mijając figurkę psa Filusia profesora Filutka dotarliśmy do Muzeum Podróżników im. Tony`ego Halika. Nie zabrakło oczywiście  czasu na pamiątkowe zakupy! Na koniec wypiekaliśmy pierniki                   w Piekarni Mistrza Bogumiła, które zabraliśmy na pamiątkę do domu. Tam też poznaliśmy legendę o toruńskich piernikach.

Zgodnie z planem, o godz. 20.00, wróciliśmy z udanej wycieczki, a przed  szkołą czekali stęsknieni rodzice.